Skip to content

Islam voor Beginners

In de studie ‘Islam voor beginners’ wordt de basis van de Islam op een eenvoudige en duidelijke manier stap voor stap uitgelegd. Je leert zowel over de grondbeginselen van het geloof als over de praktische handelingen die verbonden zijn aan het bidden.
Studie duur:
6 weken
Standaard lestijden:
18:30 – 21:30
Studiebelasting:
1 keer per week en huiswerk
Vooropleiding:
niet nodig
Niveau:
laagdrempelig; interactief

Een duidelijk en toegankelijk leerprogramma

Deze studie is een leerprogramma. Dat houdt in dat je niet alleen in de klas zit en de informatie tot je neemt, maar ook dat je deze op een gemakkelijke wijze uit het hoofd leert. In een relatief korte tijd kun je dus onder begeleiding van een bekwame docent systematisch leren over de Islam en zul je de opgedane kennis ook weten te verwoorden.

Voor wie?

Moslims die inhoudelijk nog niet zoveel over het geloof weten, zijn de doelgroep voor deze studie. Voor bekeerlingen is dit ook een zeer nuttig programma. In principe is deze studie leerrijk voor iedereen die wil leren vanaf de fundamenten. Je wenst onder begeleiding van een bekwame docent te leren over het geloof, wat ook werkelijk van nut is voor het dagelijkse leven.

Begin met een sterke basis

Met deze korte maar krachtige studie leer je over alle grondslagen van het geloof. Je zult daarna minder afhankelijk zijn van anderen om iets te vragen over het geloof.

Lesdagen Den Haag

  1. dinsdag 10 maart 2020
  2. dinsdag 17 maart 2020
  3. dinsdag 24 maart 2020
  4. dinsdag 31 maart 2020
  5. dinsdag 7 april 2020
  6. dinsdag 14 april 2020

Lesdagen Rotterdam

  1. donderdag 12 maart 2020
  2. donderdag 19 maart 2020
  3. donderdag 26 maart 2020
  4. donderdag 2 april 2020
  5. donderdag 9 april 2020
  6. donderdag 16 april 2020

Wat voor kennis doe je op tijdens de studie?

Hieronder volgt een overzicht van de onderwerpen die behandeld worden tijdens de studie:

De geloofsfundamenten van de Islam
De profeet Muhammad (vrede zij met hem)
De Koran
De Soennah (leer van de profeet)
Uitleg van enkele korte soewar (hoofdstukken uit de Koran)
Het verrichten van het gebed en het doen van smeekbeden
Rituelen
Ethiek van de Islam
Moslims en het maatschappelijke leven
Aspecten van het islamitisch huwelijk
Het opdoen van kennis

Onze cursisten aan het woord

Goede methode om snel de stof door te hebben. Wat ik vroeger in jaren heb moeten leren, is nu in 4 zondagen weer terug. Kortom, de 4 best bestede zondagen uit mijn leven.
Ik had niet verwacht dat ik na 4 zondagen al uit de Koran zou kunnen lezen. De lessen zijn erg goed voorbereid en perfect voor beginners. Omdat ik geen letter kende was ik bang dat ik het niet goed zou kunnen volgen, maar de docenten houden rekening met iedereen en passen het tempo aan. Ik raad deze cursus aan iedereen aan. Het is masha’Allah prachtig om te zien hoe makkelijk Allah het voor ons maakt om zijn woorden te kunnen lezen. Kortom, ik ben erg tevreden met het resultaat en met de docent en de begeleiding.
Na eerdere opleiding: Koran van Kaft tot Kaft gevolgd te hebben, twijfelde ik geen moment. Ik moest en zal me inschrijven voor de volgende studie (met de wil van Allah) De manier van les geven is goed en inspirerend. Ustadh neemt de tijd voor je en elke investering (tijd en geld) is niets vergeleken met de kennis die ik win.
De afgelopen 6 weken waren zeer leerzaam. De lessen worden helder, in een duidelijke taal en onpartijdig verteld. Je leert om met een juridische blik naar verschillende onderwerpen en ayaat te kijken. Uiteraard ontbreekt een stukje humor niet. Dit maakt de lessen luchtiger. Een ander positief punt is dat de wetten en plichten uit de Koran naar hedendaagse situaties worden vertaald.
Het was super leerzaam! Aangezien Arabisch niet mijn moedertaal is, leek het me in het begin vrij lastig. Door de manier waarop les wordt gegeven had ik het echter snel door! Ik vond de methode super en ik kan nu na 4 zondagen zeggen dat ik de Koran kan lezen! Ik ben erg dankbaar!
De ervaring was zeer prettig en boven mijn verwachtingen. Ik heb heel veel geleerd betreft gezins- en erfrecht. Zal dit zeker doorgeven in mijn omgeving en waar nodig is toepassen In shaa Allah (de onwetenheid in mijn omgeving is groot). Zou het anderen zeker aanbevelen In shaa Allah.
Vorige
Volgende

Andere interessante studies

Doe in korte tijd kennis op van onschatbare waarde: bestudeer in één studiejaar de gehele Koran van kaft tot kaft. Leer over de inhoud, thema’s en structuur van iedere soerah van de Koran. Doe interessante inzichten op over hoe verschillende teksten in de Koran verband houden met elkaar en leer het taalgebruik in de Koran begrijpen.
Voor iedere cent die je ontvangt of uitgeeft zul je immers verantwoording moeten afleggen. Dus vraag jezelf af of je eigenlijk wel weet of jij jouw geldzaken verricht op een wijze die is toegestaan vanuit de Islam. Hoe bewust ben je je hiervan?

Zie je ons graag bij jouw in de buurt?

Laat hieronder je interesse weten help ons om te weten waar we studies moeten organiseren!
Bij genoeg interesse zullen we zeker de mogelijkheden bekijken om hieraan te voldoen.

Selecteer de stad waar je het dichtbij woont.