Koran leren lezen in 4 dagen

Islamstudies

Het Instituut voor Islam Studies biedt het perfecte programma voor wie nog geen Koran kan lezen. Onze unieke leermethode maakt het mogelijk dat je met slechts 4 instructiedagen (in het weekend) de Koran in het Arabisch kunt lezen.

Voor wie?

Dit leerprogramma is bedoeld voor een ieder die het Arabisch niet kan lezen. Het instappunt is het Arabisch alfabet. Als je deze niet kent, of een beetje kent maar geen woorden weet te lezen, of met erg veel moeite de letters kunt lezen, dan is dit programma voor jou geschikt. Als je wel kunt lezen, maar is je wens om het te verbeteren of vlotter te kunnen, dan is dit programma mogelijk niet geschikt voor je. Je kunt altijd contact met ons opnemen om jouw niveau te bespreken

100% succes gegarandeerd

Dit is geen stunt, het is bewezen. Alhamdoelillah, met de genade en gunst van Allah, hebben wij al meer dan 2700 mensen met succes Koran leren lezen. Het is meer dan duidelijk dat onze  aanpak, gepaard met onze ervaring, werkt. 
Wij verzekeren je dat als je onze instructies opvolgt, je al op de eerste dag Arabische woordjes kunt lezen, je op de tweede dag al begint met lezen, op dag drie ga je "de Koran in" en op dag vier kun je ondertussen al lezen en leren wij je hoe je steeds vlotter de Koran kunt lezen.
Om je goed te kunnen begeleiden, zetten wij ook assistent-trainers in. Zo kan ieders progressie constant in de gaten worden gehouden. De Koran leren lezen is niet moeilijk. Je moet het gewoon even doorhebben, blijven oefenen en blijven lezen.

Enthousiasme en blijdschap

Alhamdoelillah, met de genade en gunst van Allah, komen mensen uit alle hoeken van het land afreizen voor deze cursus: van Groningen tot Limburg, en zelfs uit België. Mensen spreken erover. Het gaat van mond-tot-mond. Deelnemers delen hun positieve ervaringen met anderen. 

Iedere moslim moet de Koran kunnen lezen

  • De Koran is het Woord van Allah. Het is geopenbaard aan de mensheid als een leidraad.
  • Iedere moslim moet op zijn minst de Koran in de Arabische taal kunnen lezen.
  • Alleen al voor het reciteren van de Koran ontvang je zegeningen van Allah.
  • Als je nog geen Koran kunt lezen, dan is dit je kans om het te leren.
  • Maak geen excuses en laat deze kans niet aan je voorbij gaan.

“U ontvangt zegeningen voor iedere letter van de Koran die u leest en u krijgt een dubbele beloning voor uw moeite en inspanning". Dit heeft de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) ons verteld.

Snel onder de knie met onze unieke aanpak

Met de Dar-al-'Ilm-methode heb je het Arabisch van de Koran snel onder de knie. Het programma is intensief, maar de sfeer is zo ontspannen en leuk dat de dag voorbij is voordat je het doorhebt. Je zult versteld staan hoe snel je in de Koran kunt komen. Het zal je een onbeschrijfelijke vreugde geven. Dit programma duurt slechts vier instructiedagen in vier weekenden achter elkaar. 

Het mooiste programma

In een gesprek dat een keer binnen Dar-al-'Ilm werd gevoerd, zei één van de trainers van 'Koran leren lezen in 4 dagen' dat dit programma onze mooiste is: "Je ziet de mensen binnenkomen, die geen Koran kunnen lezen, maar het zo graag wensen. Je ziet hun progressie. Je ziet hun verwondering dat het hen lukt. Je ziet echt letterlijk tranen van blijdschap in hun ogen omdat ze de Koran kunnen lezen. Deze ervaring is mooi, omdat je iets waardevols kunt betekenen voor mensen. Daar kan niets tegenop. Iedere keer dat we afscheid nemen van een groep, doet het hen verdriet, maar ook ons. Maar ook iedere keer ervaren wij nieuwe blijdschap en enthousiasme als er weer een nieuwe klas begint".

Investering: €140,00,- 

Je krijgt van ons een bijbehorend leerboek. 
Iedere lesdag wordt er een buffet met ontbijt, lunch, en onbeperkt koffie en thee aangeboden.
 

"Ik had niet verwacht dat ik na 4 zondagen al uit de Koran zou kunnen lezen. De lessen zijn erg goed voorbereid en perfect voor beginners. Omdat ik geen letter kende was ik bang dat ik het niet goed zou kunnen volgen, maar de docenten houden rekening met iedereen en passen het tempo aan. Ik raad deze cursus aan iedereen aan. Het is masha’Allah prachtig om te zien hoe makkelijk Allah het voor ons maakt om zijn woorden te kunnen lezen. Kortom, ik ben erg tevreden met het resultaat en met de docent en de begeleiding."
- Nassira

"Aangezien ik dyslectisch ben, wist ik niet of ik Arabisch zou kunnen leren in 4 zondagen omdat ik ook nog eens slecht ben in vreemde talen. Door de goede leermethode is het gelukkig gelukt! Het waren super leuke & leerzame dagen voor mij. Na lang het uit te hebben gesteld is het me eindelijk gelukt en kan ik de Koran lezen. Super bedankt voor alles!"
- Nisa

"Ik kon het alfabet een beetje, maar niet zo goed dat ik ervan kon dromen. En nu kan ik er bij wijze van van dromen. Mensen verklaarden mij voor gek dat ik in 4 zondagen zou kunnen lezen, maar het is echt zo. IK KAN LEZEN. Aan de snelheid en vlotheid ga ik thuis werken Inshallah. Thanks voor deze ervaring!"
- Natija

"Het was super leerzaam! Aangezien Arabisch niet mijn moedertaal is, leek het me in het begin vrij lastig. Door de manier waarop les wordt gegeven had ik het echter snel door! Ik vond de methode super en ik kan nu na 4 zondagen zeggen dat ik de Koran kan lezen! Ik ben erg dankbaar!"
- Melek

"Beste Saoed en team, dankzij jullie lessen is een langgekoesterde droom uitgekomen: ik kan eindelijk de Koran lezen! De lessen waren prettig en vlot, maar ik weet ook het rijbewijs is binnen, maar nu komt het echte werk, de praktijk. Ik verheug me erop! Dank nogmaals."
- Hüsne

"Goede methode om snel de stof door te hebben. Wat ik vroeger in jaren heb moeten leren, is nu in 4 zondagen weer terug. Kortom, de 4 best bestede zondagen uit mijn leven."
- Salim

"Het is in woorden niet uit te drukken hoeveel het voor mij heeft betekend. Ik loop al jaren met de drang om de Koran te kunnen lezen. En als ik al die tekens zag, leek het ook onmogelijk in zo’n korte tijd. De 4 dagen waarin jullie deze cursus geven is Subhan Allah zo goed! Het is ook alleen te begrijpen als je de cursus zelf volgt. Ik zal iedereen aanraden dit te volgen. Ben jullie ontzettend dankbaar! En we belonen jullie met onze hassanat. Tevens is jullie manier van les geven zeer effectief: het herhalen, uitleg geven, humor en enthousiasme! Veel dank!"
- Widad

"Dit programma heeft mijn verwachtingen overtroffen. Alhamdullilah, ik ben super blij dat ik nu de Quran kan lezen. Uiteraard moet je thuis wel je huiswerk bijhouden, maar dan merk je ook vooruitgang die je boekt. Het is dus wel degelijk mogelijk om in 4 dagen Quran te leren lezen en ik raad het iedereen aan. Ten slotte wil ik alle leraren en assistenten bedanken. Moge Allah jullie hiervoor rijkelijk belonen."
- Samira

"Beste mensen! Wat ben ik enorm blij dat ik deze cursus heb gevolgd! Moge Allah onze goede daden belonen. Methodiek, karakter en de materie waren Subhan’Allah perfect! Keep up the good work! Ben blij met mensen zoals jullie. Insha’Allah tot snel weer!! Djazaaka Allahoe ghairan a million times."
- Hasna

"Dit programma is een verrijking voor mij als moslima. Het is opgebouwd op een manier waardoor je aan het einde van de cursus niet anders kan dan de Koran lezen. Ik ben begonnen met het alfabet en ben na 4 lessen geëindigd met soerah Al-Baqarah. Mijn complimenten voor de leraar en het programma."
- Asmae

"In 1 woord, perfect! Ben jullie erg dankbaar dat ik nu de Quran kan lezen."
- Dolunay

"Resultaat boven verwachting. Ongelooflijk goede methode om de Koran te leren lezen! Subhan’Allah."
- Ali

"Had er twijfels over, geloofde niet dat het me zou lukken om Arabisch te lezen, maar ben overtuigd. Ik zal zeker eenieder die wil lezen aanraden het op deze manier te doen. De manier waarop les wordt gegeven, is leuk en erg makkelijk te volgen. Ga zo door."
- Youssef

"4 geweldige cursusdagen gehad. We waren aan het begin een beetje sceptisch of je inderdaad in 4 dagen de Koran kon lezen. Het klopt wat er wordt gezegd op de site. Na 4 dagen kun je lezen, weliswaar niet vloeiend maar Elhamdulillah ik kan eindelijk de Koran lezen. Nu thuis veel oefenen om vloeiend te lezen. Ik kan iedereen die de Koran wil lezen aanraden om de cursus te volgen. Bedankt iedereen die heeft bijgedragen aan de cursus: de docent en de trainers. Wij zijn erg blij en meer dan tevreden over de cursus, de docent en de trainers. Moge Allah ook tevreden zijn over jullie. Assalamualeykum wa rahmatullahi wa barakatuhu."
- Hatice & Mefhaet

"In het begin van het programma kon ik amper een woord lezen, maar nu 4 weken later kan ik zelfs zinnen vlot lezen. Ik had nooit verwacht dat ik in zo’n korte periode Arabisch zou kunnen lezen. Ik ben zo blij en raad deze cursus iedereen aan. De lessen waren interessant en hebben mij gemotiveerd om verder te gaan. Ik ben iedereen erg dankbaar die deze cursus mogelijk heeft gemaakt en vooral de leraar. Elhamdulillah het is me gelukt."
- Zeynep

"Hele sterke lessen qua structuur. Intensief en je hebt soms niet eens door dat je Arabisch zelfstandiger aan het lezen bent. Masha’Allah super studie en aanrader voor iedereen. Shokran."
- Antar

"Ik heb de lessen ervaren als intensief, maar heel erg interessant ook omdat er naast het leren tussendoor het verhaal achter de soewar wordt verteld. Ik ben verbaasd over hoe snel ik het lezen heb geleerd. Om het bij te houden is het wel nodig om veel te oefenen, maar door deze lessen heb ik een grote stap gezet in de goede richting. Hier wil ik de trainers heel erg voor bedanken!"
- Jessica

"Het was hard werken, maar je wordt wel beloond, want nu kan ik de Koran lezen. Het was geweldig!"
- Milouda

"Briljant onderwezen. Ik heb ontzettend veel wijze lessen uit de cursus gehaald. Complimenten en bedankt voor alle handige tips en onderbouwing. Ook de nodige steun gehad van mijn mede-studenten. Gezellige en leerzame bijeenkomsten."
- Wafaa

Dit programma is bestemd voor volwassenen. Jongeren van 16 en 17 jaar kunnen alleen met instemming van de ouders deelnemen aan dit programma.

Geef van tevoren aan ons door wanneer je:
- leerproblemen hebt
- concentratieproblemen hebt
- niet goed kunt zien of slechthorend bent
- de Nederlandse taal niet (goed) verstaat
- analfabeet bent
- (tot enige mate) dyslectisch bent
- wat ouder bent (50+) en niet meer snel leert 

In al de hierboven genoemde gevallen kan dit programma als (te) zwaar en intensief worden ervaren. Onze 100% succes garantie kan hierdoor mogelijk niet gewaarborgd worden. Wij begrijpen dat je graag Koran wilt leren lezen en we kunnen nog altijd erg veel bereiken met je. Laat het ons weten en dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen betekenen.


Startdatum Maand Variant Locatie